Mød René
Headhunter, Prof. bestyrelsesmedlem og trivsels ekspert
Bag KRUNIKA står René K. Rønne. René er oprindeligt uddannet tømmerhandler og har arbejdet i trælastbranchen siden 1992 – de sidste 17 år som direktør. I den tid har René fået værdifulde erfaringer med at skabe øget engagement og motivation hos medarbejdere, hvilket har resulteret i forbedrede resultater.
”Jeg tror på, at det er vigtigt at vi udvikler os selv som mennesker igennem hele livet, da vores motivation, lyst og værdier løbende ændrer sig. Derfor tror jeg også på, at alle medarbejdere har en indre naturlig motivation for at lykkes med sine arbejdsopgaver – og det skal vi have frem”
I starten af 2020 besluttede René sig for at følge sine drømme og missionen om, at skabe bedre trivsel for flere. Derfor blev KRUNIKA etableret med et værdisæt om, at ordentlighed er det indtryk, der skal præge samarbejdet med mig. Dette er rygraden i tankesættet, væremåden og de beslutninger og anbefalinger du får fra et samarbejde med KRUNIKA.
”Jeg er optaget af, at få mennesker og teams til at præstere optimalt. Jeg er en menneskekender, og min personlighed gør, at jeg er drevet af at skulle lykkes som et team – og det er heldigvis moderne”
Renés mål er, at bidrage til at fremme god arbejdslyst, motivation, effektivitet samt styrke samarbejdet i din virksomhed – altid med virksomhedens strategi og mål for øje.
Certificeringer og uddannelser:
- ICC certificeret Coach, 2017
- Certificeret i e-stimate adfærdsprofiler, 2019
- Certificeret Arbejdslyst konsulent, 2020
- GAIS Certificeret, 2019-2024
- Certificeret Paul Ekman ETaC 2022 (evaluering af sandfærdighed og løgn)
- AROS BOARD Bestyrelsesuddannelse, grundlæggende, 2023 (Del 2 gennemføres i 2024)
Lederuddannelser fra Erhvervsakademi Dania og Erhvervsakademi Århus.
Velkommen til KRUNIKA – et bedre arbejdsliv
KRUNIKA skaber værdi inden for udvikling af medarbejdertrivsel, lederudvikling og rekrutteringspartnerskaber.
KRUNIKA arbejder primært med mindre og mellemstore virksomheder.
Jeg tror på, at medarbejderne er virksomhedernes vigtigste aktiv – og jeg har en passion om, at bidrage til, at flere virksomheder kommer nemt og trygt i gang med at træffe bedre beslutninger, når det handler om medarbejdernes trivsel og engagement.
Jeg ved nemlig, at der er et stort potentiale i at fokusere på medarbejdernes motivation og trivsel blandt andet for at øge sandsynligheden for bedre fastholdelse af dygtige medarbejdere. Derfor gælder det om at have virksomhedens kerneopgave og værdier identificeret og have det som en ledestjerne i dagligdagen. Rigtig meget mistrivsel opstår netop når mennesker glemmer kerneopgaven og værdierne i den travle hverdag.
KRUNIKA bidrager til at skabe et bedre arbejdsliv – både for den enkelte ansatte og for lederen. Et godt arbejdsliv er der, hvor man oplever mening i sit arbejde, hvor man mestrer sine opgaver, og hvor man oplever sin leder som kompetent på både det faglige og sociale niveau.
Jeg bidrager til at fremme god ledelse og bidrager til et øget fokus på gevinsterne ved øget medarbejdertrivsel og arbejdsglæde. Dette gør jeg gennem:
- Rekrutteringspartnerskaber
- Organisationsudvikling gennem samskabelse af bedre engagement og bedre ledelse
- Aktivt og professionelt Bestyrelsesarbejde
- Ledersparring
I 2023/2024 har jeg gennemført en bestyrelsesuddannelse ved AROS BOARD, da jeg har lysten til at bidrage med min viden i flere bestyrelser som prof. bestyrelsesmedlem.
UNIKA Trivselsmetoden
Den sikre metode til at skabe en trivselskultur!
Jeg har skabt UNIKA Metoden, baseret på mine direktørerfaringer og konkrete erfaringer fra andre kunder.
- Alle de ydelser som jeg tilbyder i KRUNIKA tager udgangspunkt i denne metode og dens 24 trin til at få skabt en Trivselskultur, hvor alle ansatte bidrager aktivt.
- UNIKA metoden er brugt i projekt “Et bedre arbejdsliv” som gennemføres i samarbejde med Velliv Foreningen.
- Her ser du Metoden i et overblik – Du kan læse mere her: UNIKA Trivsels Metoden
KRUNIKA blev i 2020 udvalgt af Velliv Foreningen til at gennemføre Projekt “Et bedre arbejdsliv” i 2021.
Hensigten er at skabe en Metode flere virksomheder kan bruge til at gøre arbejdet med Mental Sundhed i virksomheden konkret, håndterbar og lettere at forstå.
UNIKA Metoden som udvikles, bliver skabt med stor fokus på at være nem anvendelig i praksis, samt med stor fokus på at bedre trivsel og ledelse er noget medarbejdere og ledere skaber sammen.
Læs mere her
Hvad betyder KRUNIKA?
KRUNIKA udtales KRU-NIKA.
KRUNIKA er en sammenskrivning af mit efternavn Krogsgaard Rønne og Unika.
UNIKA, fordi jeg gerne vil gøre noget der er unikt. Løsningerne, du får hos mig, er tilrettelagt helt specielt til dig.